Pagājušajā nedēļā skaistumkopšanas profesionāļi no visas pasaules pulcējās uz Itālijā54. reizi rīkoto lielāko starptautisko skaistumkopšanas nozares izstādi "Cosmoprof Worldwide Bologna", kuras laikā bija iespēja ne tikai piedalīties augstākā līmeņa profesionālajās apmācībās vai arī apskatīt jaunākos skaistumkopšanas produktus dažādos stendos, bet arī no pirmavotiem iepazīt tirgus tendences. Kā pastāstīja izstādi apmeklējusī "Ellips Latvija" komercvadītāja Skaiste Čurlīte, no 153 valstīm pulcējušies šīs jomas speciālisti izdalīja četras šī gada spilgtākās matu un galvas ādas kopšanas tendences.
1. Tīrs vai kā citādi - "zils" skaistums
Saskaņā ar Pasaules Dabas fonda (World Wide Fund for Nature) datiem mūsu okeānos ik minūti iebrauc viens pašizgāzējs, kas pilns ar plastmasas atkritumiem – katru gadu tiek radīti aptuveni 8 miljoni tonnu plastmasas, tāpēc tiek prognozēts, ka līdz 2050. gadam plastmasas okeānos būs vairāk nekā zivju.
"Profesors Džovanni Skapanīni, bioķīmijas un molekulārās bioloģijas pētnieks no Molīzes Universitātes Itālijā, kurš izstādes laikā uzstājās ar diskusiju, uzsvēra steidzamu izmaiņu nozīmīgumu. Pēc viņa teiktā, dzīvība uz šīs planētas aizsākās okeānā, un no evolūcijas viedokļa organismi, pārvietojoties no ūdens uz kontinentu, atnesa sev līdzi pusi no tās noslēpumiem, kurus zinātnieki joprojām cenšas atrisināt, lai iegūtās zināšanas varētu pielietot mūsu visu labklājībai. Piemēram, vai zinājāt, ka okeānā izšķīdušo minerālvielu koncentrācijai vistuvākā viela ir cilvēka asinis? Kā diskusijā sacīja profesors, ja agrāk pasaule uz okeānu sliecās raudzīties tikai kā uz piesārņojuma upuri, tad patiesība ir tāda, ka tā funkcijas ir daudz svarīgākas, jo tieši okeāns spēj atrisināt aktuālās planētas problēmas visās nozarēs – arī uztura un kosmētikas jomā. No laika perspektīvas raugoties, šis zilais cilvēces šūpulis noteikti mainīs ilgtspējības vēsturi, taču šobrīd tas intensīvi maina kosmētikas industriju”, stāsta S. Čurlīte, kura piedalījās "Cosmoprof Worldwide Bologna".
Pēc viņas teiktā, skaistumkopšanas industrija pēdējo gadu laikā ir ievērojami virzījusies uz priekšu: jau tiek ierobežota plastmasas izmantošana vates kociņu un ausu tīrāmo kociņu ražošanā, arvien vairāk cilvēku savu grimu atbildīgi notīra neizmantojot vienreizējās kosmētikas salvetes, bet gan mazgājamās muslīna lupatiņas, taču darāmā vēl ir daudz, tāpēc šogad skaistumkopšanas nozares profesionāļi popularizēs tā saukto "zilo" skaistumu.
„The blue biotech wave" atklātās diskusijas dalībnieki | "Ellips Lietuva" arhīva foto.
«Dabas aktīvisti ziņo, ka pasaulē ik gadu tiek saražoti vairāk nekā 120 miljardi kosmētikas iepakojumu, no kuriem liela daļa nav pārstrādājami, tāpēc jaunā «zilā» skaistumkopšanas tendence nozīmē ne tikai ilgtspējīgāku patēriņu, bet arī skaistumkopšanas produktu ražotāju pieaugošo atbildību rūpēties par iepakojuma drošību videi, izmantoto sastāvdaļu izcelsmi un dabā atstāto oglekļa dioksīda atlikumu samazināšanu. Ierobežojot plastmasas atkritumu daudzumu un atvieglojot to pārstrādi, ražotāji palīdzēs samazināt ķīmisko vielu daudzumu skaistumkopšanas produktos, piemēram, sauļošanās līdzekļos, kas nonāk okeānos. Attiecīgi mazāk izmantojot silikonus un sintētiskās smaržvielas saturošus skaistumkopšanas produktus, ikreiz, kad ejam vannā, kanalizācijā neaizskalosim vēl vienu ķimikāliju devu - tiek lēsts, ka katru dienu pasaulē tās tiek aizskalotas tonnām. Tāpēc izstādē atkārtoti izskanēja aicinājums izmantot iepakojumu, kas ir pārstrādājams un atkārtoti izmantojams, vai tos produktus, kuriem iepakojums nemaz nav nepieciešams”, iespaidos no pasākuma dalījās S. Čurlīte.
Izstāžu ekspozīcijas | "Ellips Lietuva" arhīva foto.
2. Vairāk uzmanības galvas ādai
«Vēl viena būtiska tendence, ko vairākkārt pauda profesionāļi, ir lielas uzmanības pievēršana galvas ādai. Mēs jau esam pieraduši, ka ādas zem matiem kopšanu saucam par tās mazgāšanu ar šampūnu, taču galvas āda prasa ne mazāku uzmanību kā sejas āda, jo ir tās turpinājums. Lai gan mūsu mati sastāv no keratīna, galvas āda ir dzīvs un elpojošs orgāns, tāpēc ir svarīgi rūpēties par tās higiēnu, mitrināšanu un aizsardzību pret baktērijām. Taču galvas ādu bojā arī tās pārmērīgā kopšana, īpaši lietojot agresīvus šampūnus, kas sausina galvas ādu vai, tieši otrādi, stimulē sebuma izdalīšanos, kas aizsprosto matu folikulas – rezultātā galvas āda var sākt niezēt, lobīties, un, šīm pazīmēm nepievēršot uzmanību, mati var zaudēt spīdumu un sākt izkrist”, stāsta S. Čurlīte.
Pēc viņas teiktā, ja pamanāt, ka galvas āda ir kļuvusi jutīga, vajadzētu izvairīties no šampūniem, kas satur sulfātus (SLS, SLE), parabēnus, formaldehīdus, ftalātus, mākslīgās krāsvielas, minerāleļļu, EDTA, talku un alumīniju. Jāmeklē matu kopšanas līdzekļi, kas satur tās pašas sastāvdaļas, kas atrodamas sejas krēmos, piemēram, hialuronskābi, jūraszāles, argana eļļu, alveju, jojobu un citas ādai draudzīgas sastāvdaļas.
Izstādes dalībnieki | "Ellips Lietuva" arhīva foto.
3. Cieto šampūnu zvaigžņu stunda
Matu kopšanas līdzekļi ir sastopami dažādos veidos – šķidrā, krēmveida, putu konsistences vai cietā veidā, taču cietajai formai šogad tiks pievērsta lielāka uzmanība ne tikai no patērētāju, bet arī no regulāro šampūnu ražotāju puses. Arvien vairāk pazīstamo zīmolu, radot šķidrā veida šampūnu, centīsies radīt arī tā alternatīvu – cieto šampūnu."
"Kādēļ šim līdzeklim tiek prognozēta tik liela popularitāte?" Vairāku iemeslu dēļ: pirmkārt, ekonomijas dēļ, jo ar vienu cietā šampūna gabaliņu var pietikt līdz pat 80 galvas mazgāšanas reizēm, kas nozīmē - tikpat daudz, cik izmazgājot divas vai trīs pudelītes iecienītā šķidrā šampūna. Otrs iemesls ir funkcionalitāte, jo tiem, kas daudz ceļo ar lidmašīnu, cietā šampūna forma ir ārkārtīgi ērta - galu galā lidmašīnas salonā nevar ienest šampūna pudeli, kuras tilpums pārsniedz 100 ml, un tie, kas atrodas viesnīcā, ne vienmēr ir piemēroti jūsu matu tipam. Trešais iemesls ir ilgtspējība: cietā šampūna izmantošana nerada iepakojuma pārstrādes problēmu, turklāt tā ražošanā netiek izmantots ūdens, un tas nesatur ķīmiskas vielas, kas tiek izmantotas šķidro šampūnu ražošanā. Tā kā tos ir viegli transportēt mazāka svara dēļ, loģistikas uzņēmumi, piegādājot šos produktus uz veikaliem, gaisā izdala mazāk CO2. Tāpēc nav pārsteigums, ka lielākā daļa izstādes apmeklētāju aplūkoja tieši šī skaistumkopšanas produkta ražotāju stendus”, iespaidos dalās Skaiste Čurlīte, "Ellips Latvija" komercvadītāja.
Izstāde ar vairāk nekā 260 tūkstošiem apmeklētāju| "Ellips Lietuva" arhīva foto.
Pēc viņas teiktā, vēl viens produkts ar tādām pašām īpašībām, par ko izstādē īpaši interesēja skaistumkopšanas profesionāļi, bija šampūns pulvera veidā. Izmazgāt galvu ar šādu šampūnu ir ļoti vienkārši – vajag tikai nedaudz iemasēt pūderi mitros matos, iemasēt galvas ādu un matus un izskalot ar tīru ūdeni. Tā kā vienai mazgāšanai nepieciešams apmēram 1 grams pulvera, 400 g. šampūna trauka pietiek 400 galvas mazgāšanas reizēm.
4. Ozona terapija matiem
"Ozona atvasinājumi pastiprina citu aktīvo vielu iedarbību, paātrina šūnu vielmaiņu un transportē citas derīgās vielas uz dažādiem epitēlija slāņiem, turklāt tie pilda antioksidantu lomu, tāpēc aizsargā ādu no brīvo radikāļu kaitīgās ietekmes. " Ozona terapija nav nekas jauns tiem, kam rūp savs skaistums un veselība, taču Itālijā notikušajā izstādē speciālisti prezentēja neintravenozos līdzekļus, kas palīdz kopt galvas ādu un matus – ozona krēmus, serumus un želejas, kas iedarbojas antibakteriāli, nomierina un mitrina. Tiek prognozēts, ka šī produktu kategorija šogad uzplauks, jo arvien vairāk cilvēku sāk saprast, ka par matiem un galvas ādu ir jārūpējas tāpat kā par ķermeni. Šogad izstādē piedalījās vairāk nekā 250 tūkstoši skaistumkopšanas profesionāļu no visas pasaules, un šīs četras tēmas, par kurām viņi runāja visbiežāk, noteikti ir iegaumēšanas vērtas”, stāsta S. Čurlīte.